PRESSEMELDING fra AB Dogman 14.08.2017

Dogman kjøper to av Norges største dyrebutikker

Dogman har i dag kommet til enighet om å kjøpe Midtun Zoo Åsane og Midtun Zoo Nesttun, to av Norges største dyrebutikker, beliggende i Bergen.
Dogman åpner sin første butikk på Østerås utenfor Oslo den 17. august og ser gjennom oppkjøpet muligheten til å kunne implementere sitt nye butikkonsept enda ett sted i Norge innen kort tid.

Vi er overbeviste om at våre egne Dogman-butikker vil skape verdifulle synergieffekter for franchiseopplegget «Venner for livet», som vi startet med for to år siden. Vi håper at flere frittstående dyrebutikker ser hvilke muligheter vi kan skape for dem, sier Pierre Olofsson, administrerende direktør hos Dogman.

Gjennom franchiseopplegget «Venner for livet» tilbyr Dogman sine fagforhandlere et visuelt tiltalende butikkonsept, systemstøtte, struktur og bransjekunnskap, som både påvirker fortjenesten og omløpshastigheten positivt. «Oppdraget vårt er å gjøre det enklere for frittstående dyrebutikker å drive butikk, og det er jeg overbevist om at vi gjør bedre med egne butikker», mener Pierre Olofsson.

Med oppkjøpet får Dogman også tilgang til en ny leverandørbase som innebærer at produktporteføljen kan utvides og kundene kan tilbys et større sortiment.

De oppkjøpte firmaene har en omsetning på 50 millioner kroner årlig. Firmaene konsolideres i Dogman fra 1. september 2017 og blir datterselskaper til Dogman AS.

Hvis du vil ha mer informasjon, kan du kontakte: Pierre Olofsson, administrerende direktør, AB Dogman Tlf. +46 42 44 22 256, mob. +46 701-08 80 90, e-post pierre.olofsson@dogman.se

________________________________________________

Om Dogman Helt siden 1965 har Dogman hatt fokus på velvære til alle husdyr. Vi markedsfører produkter som vi selv ville ha kjøpt til våre egne husdyr, uansett om det er hund, katt, kanin, tamrotte, fugl eller fisk. I dag er vi Nordens største distributør av utstyr til husdyr.

Foruten våre egne merkevarer, Dogman, Kennel Equip og Jacson for hest og rytter, markedsfører vi også produkter fra en rekke svenske og internasjonale leverandører som med sine varemerker og varer sørger for ekstra verdi i tilbudet vårt.

Vi begynte å selge hundetygg allerede på 60-tallet. Det har gitt oss mange års erfaring og tid til å finne de beste leverandørene og utvikle produktene. Vi har vært størst på tygg i Norden i flere år. I dag har vi et nært samarbeid med noen få produsenter i Asia, Mellom-Amerika og Europa, som vi ofte besøker. I samarbeid med dem utvikler vi hele tiden nye produkter.
Dogman har hovedkontor og lager i Åstorp i Sør-Sverige, strategisk plassert ved Europavei 4 (E4) og i nærheten av Helsingborg-havn.
I 2016 omsatte selskapet for 290 millioner svenske kroner og hadde ca. 80 ansatte i Norden.
Du finner produktene våre i dyrebutikker og dagligvareforretninger i Sverige, Norge, Danmark og Finland.

Dogman AS

Grini Næringspark 1